۱۳۸۸ خرداد ۲۷, چهارشنبه

بیو گرافی شارون استون

شارون استون در 10 مارس 1958 در ميدويل پنسيلوانيا متولد شد دومين فرزند خانواده بود (يك برادر بزرگتر نومايكل) و دو خواهر كوچكتر (كلي و پاتريك) دارد پدرو مادرش جوزف و دروتي استون هستند.
سمبل سكس دهه 90

بعنوان دانشجوئي خلاق در زمينه نويسندگي از دانشگاه ادينبوروEdinboro پنسيلوانيا بورسيه گرفت و با نمره بسيار خوبي فارغ التحصيل شد علاوه بر علاقه او به ادبيات فيلمهاي كلاسيك هم دوست داشت. بعد از اينكه افرادي كه مسئول انتخاب زيباترينها بودند او را كشف كردند زندگي اش وارد مسير ديگري شد. بعنوان ملكه زيبائي موفقيتي بدست نياورد به همين دليل به سراغ مانكن شدن رفت. مانكن تبليغاتي كمپاني فورد شد كه باعث شد براي اولين بار جلوي دوربين قرار بگيرد در بين مردم شناخته شود ديگر انگيزه اي نداشت كه جزوه اعضاي آنيره MENSA باشد. اولين نقشي كه بازي كرد در فيلم خاطرات خوش خيالي ساخته وودي آلن (1980 بود كه نقش او دختري زيبا در يك قطار بود و بعد از آن فيلمهائي بازي كرد كه خيلي ارزش گفتن ندارند. مثل (نعمت كشنده) Deadly Blessing 1981 معادن شاه سليمان (King Solomon’s Mines) 1985 – آكدمي پليس 4 Police Aceadamy 1987 شهروندان در حال گشت Citizons on Patnal اما در سال 1984 با بازي در (تفاوتهاي سازش ناپذير) Irre concilable Differenees كارش وارد مرحله اي ديگر شد. بعد از نقشهاي متعدد در نمايشهاي تلويزيوني در فيلم يادآوري كلي به عنوان همسر آرنولد شوتيزر بازي كرد (1990) كه باعث شهرت اين بازيگر مو بلوند شد.





غرايز بزرگ

بازي او در مقابل مايكل داگلاس در غريزه اصلي 1992 او را به سمبل سكس در هاليوود بدل ساخت در بخش جوايز فيلم هاي MTV او را دوست ترين زن ناميدند و جايزه بهترين بازيگر سال 1993 را به او اهدا كردند. علي رغم فيلمهاي زيادي كه بازي كرد اما حفظ شهرت براي او در هاليوود كار مشكلي بود.

با بازي در فيلمهائي مثل نقره در سال 1993 و تقاطع در 1994 (مثل برق و مرده) 1995 (كه توسط شركت توليد كننده هياهو Choos ساخته شد باعث شد كساني كه به استعداد و توانائي او در بازيگري شك داشتند، دستاويزهاي بهتري پيدا كردند. اما با بازي در نقشهاي بيادماندني كينگر Ginger ، فاحشه اي دركازينو با بازي در كنار رابرت دنيرو جهش بزرگي در كارش ايجاد شد. جوايز آكادمي او را نامزد دريافت جايزه بهترين بازيگر كرد و همان سال جايزه كره طلائي Golden globe و زنان در فيلم جايزه فيلم كريستال (Film Crystal Award) را از آن خود كرد بخاطر فيلمهاي ضعيفي مثل شيطاني و رقص آخر (1996) آسمان و مقتدر (1998) للهام ،گلوريا و سيمتپيكو (1999) توانائي شارون در انتخاب فيلمها مورد ترديد قرار گرفته است.

علي رغم تمامي تبليغاتهاي ضد و نقيض او به عنوان طرفدار حمايت از افراد مبتلا به سرطان سينه فرد وفعال در زمينه حقوق همجنس بازان معروف است و به خاطر بازي در فيلم اگر اين ديوارها مي توانستند صحبت كنند If the walls could tall كه در آن نقش عاشق آلن دي جنر Ellen De Gener’s را بازي كرد، جايزه حقوق بشر لغمن مبارزه براي حقوق بشر را دريافت نمود.

پرونده سياه شارون

در زندگي واقعي با شوهرش فيل بروفستين كه ناشر روزنامه است و روز در والنتاين سال 1998 با هم ازدواج كردند زندگي مي كند آنها پسري به نام رون جوزف برونشتاين Roon Joseph Bronstein را در سال 2000 به فرزندي پذيرفتند. اين ازدواج دوم شارون است كه قبل از اين با مايكل گرين برگ كه تهيه كننده بود ازدواج كرده بود كه از سال 1984 تا 1987 با هم زندگي كردند اما اخيراً با دوليت يوكام خواننده و گري شندليگ بازيگري كمدين رابطه عاشقانه داشته است. با تحسين بازي او در غريزه اصلي بايد بگوئيم كه دنباله آن آماده فيلم برداري است براي انتخاب بازيگر مرد مدت زيادي صرف شده است. منتظر ديدن بازي شارون در آن هستيم!

هیچ نظری موجود نیست: