آیا زن می تواند با بدن نیمه برهنه وبدون پوشش کامل نماز بخواند؟
جواب این سؤال از نظر همه مذاهب فقه اسلامی روشن است که چنین نمازی باطل است و مورد قبول خداوند نخواهد بود، وتا کنون هیچ فقیه و اسلام شناسی فتوا به جواز نماز با بدن نیمه عریان نداده است بلکه پوشش کامل بدن زن را در هنگام نماز شرط صحت و قبول آن دانسته اند مگر در مورد ضرورت.
اما بشنوید که مفتی الازهر بزرگترین مرکز فقهی اهل سنت در مصر گفته است: زنان رقاصه که در مقابل دهها مرد اجنبی با بدن عریان می رقصند و آواز می خوانند اگر بخواهند نماز به خوانند می توانند با همان بدن نیمه عریان در اتاقی تاریک که کسی آنان را نبیند نماز بخوانند.
اگر چه این فتوا مخالفتهای زیادی از طرف دانشمندان مصری بدنبال داشت ولی جرات برچنین فتوایی نشاندهنده در هم شکسته شدن ضوابط شرعی و صدور احکام بر اساس امیال و اغراض نفسانی است و از طرف دیگر تشویق وتایید هرزه گری و گسترش گناه و به نوعی امضای اعمال شیطانی شهوت پرستان می شود و از همه مهمتر به استهزاء گرفته شدن اعمال عبادی و روح عبادت که همان خضوع و خشوع در برابر آفریننده است خواهد شد
جواب این سؤال از نظر همه مذاهب فقه اسلامی روشن است که چنین نمازی باطل است و مورد قبول خداوند نخواهد بود، وتا کنون هیچ فقیه و اسلام شناسی فتوا به جواز نماز با بدن نیمه عریان نداده است بلکه پوشش کامل بدن زن را در هنگام نماز شرط صحت و قبول آن دانسته اند مگر در مورد ضرورت.
اما بشنوید که مفتی الازهر بزرگترین مرکز فقهی اهل سنت در مصر گفته است: زنان رقاصه که در مقابل دهها مرد اجنبی با بدن عریان می رقصند و آواز می خوانند اگر بخواهند نماز به خوانند می توانند با همان بدن نیمه عریان در اتاقی تاریک که کسی آنان را نبیند نماز بخوانند.
اگر چه این فتوا مخالفتهای زیادی از طرف دانشمندان مصری بدنبال داشت ولی جرات برچنین فتوایی نشاندهنده در هم شکسته شدن ضوابط شرعی و صدور احکام بر اساس امیال و اغراض نفسانی است و از طرف دیگر تشویق وتایید هرزه گری و گسترش گناه و به نوعی امضای اعمال شیطانی شهوت پرستان می شود و از همه مهمتر به استهزاء گرفته شدن اعمال عبادی و روح عبادت که همان خضوع و خشوع در برابر آفریننده است خواهد شد
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر